محمد شیخانی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در مشهداظهار کرد: هجدهمین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری مشهد از 24 تا 27 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بینالمللی مشهد برپا شد.
وی افزود: غرفههای صنایع دستی این نمایشگاه با استقبال بینظیر از سوی مردم روبرو شد و صحنههای زیبایی در این زمینه رقم خورد.
مدیر روابط عمومی نمایشگاه بینالمللی مشهد بیان کرد: فاطمه مهاجرانی؛ سخنگوی دولت؛ معاونان سازمان میراث فرهنگی و جمعی از سرکنسولهای مستقر در مشهد نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.
وی تصریح کرد: نمایشگاه بینالمللی مشهد به عنوان قطب اقتصادی شرق کشور و محرک نوآوری و رقابت؛ نقش بارزی در زمینه برپایی این نمایشگاه ایفا کرد.
شیخانی ادامه داد: سالنهای عطار و فردوسی نمایشگاه بینالمللی مشهد کاملا زیر بار رفتند و غرفهداران و مردم رضایت بالایی از این نمایشگاه داشتند، به طوری که 22 هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی مشهد بازدید کردند.
مدیر روابط عمومی نمایشگاه بینالمللی مشهد تأکید کرد: بلافاصله بعد از این نمایشگاه میزبان نمایشگاه بورس؛ بانک و بیمه هستیم که نقش شایانی در تحقق شعار سال خواهد داشت.
رضایت صنف طلا و جواهر از برگزاری رویداد نمایشگاه
وی همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر نیز گفت: برگزاری نمایشگاهها یکی از مهمترین ابزارها برای شناسایی نیازهای مشتریان و معرفی توانمندیهای واحدهای تولیدی و خدماتی به بازارهای داخلی و بینالمللی به شمار میرود. امروزه اهمیت برگزاری نمایشگاهها بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت روز به روز در حال افزایش است.
شیخانی در خصوص ارزش نمایشگاهها در کشور گفت: بر اساس بررسیهای انجامشده، صنعت نمایشگاهی سالانه حداقل 300 میلیارد دلار درآمد برای اقتصاد جهانی به همراه دارد. نمایشگاهها بهعنوان بستری مؤثر برای تبادل اطلاعات، دسترسی به دستاوردهای نوین علمی و صنعتی و انتقال فناوری شناخته میشوند.
مدیر روابط عمومی نمایشگاه بینالمللی مشهد ادامه داد: برگزاری نمایشگاهها نقش مهمی در ایجاد رقابت سالم در سطوح داخلی و بینالمللی ایفا کرده و به توسعه گردشگری و ارتقای سطح اشتغال ملی کمک میکند. همچنین نمایشگاهها در سطح منطقهای و بینالمللی، زمینهساز رونق اقتصاد بومی و تقویت صنعت گردشگری هستند.
وی با اشاره به میزان کیفیت نمایشگاه طلا و جواهر بیان کرد: براساس نظرسنجیهای صورت گرفته از غرفه داران این رویداد، حدود 70 درصد افراد از کیفیت نمایشگاه طلا و جواهر رضایت بالایی داشتند. همچنین بیش از ٧5درصد غرقه داران از وضعیت پارکینگ نمایشگاه رضایت داشتهاند.
شیخانی بیان کرد: شاخصهای بسیاری از جمله میزان رضایت از حضور بازدیدکنندگان متخصص، اطلاعرسانی به مردم، مناسب بودن زمان برگزاری و میزان مشارکت برنامههای مرتبط مورد ارزیابی قرار گرفته که در همه این نظرسنجی ها درصد رضایت بالایی از سوی غرفهداران و بازدیدکنندگان ارائه شده است.