• درباره بامشهد
شنبه 15 آذر 1404
بامشهد
  • صفحه نخست
  • مشهد
  • سیاسی
    • امام و رهبری
    • دولت
    • مجلس
    • دفاعی و امنیتی
    • سیاست خارجی
    • مقاومت
  • فرهنگی
    • تاریخ
    • سینما و تئاتر
    • دین و اندیشه
    • ایثار و شهادت
    • رادیو و تلویزیون
    • هنر و ادبیات
    • رسانه و فضای مجازی
    • گردشگری
  • اجتماعی
    • شهری
    • خانواده
    • پزشکی و سلامت
    • آموزش و پرورش
    • محیط زیست
    • حوادث
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • خودرو و مسکن
    • صنعت و انرژی
    • بازار
    • بانک، بورس و بیمه
  • علم و فناوری
    • دانش بنیان
    • هوش مصنوعی
    • پلتفرم
    • فضا و نجوم
  • ورزش
    • فوتبال ایران
    • فوتبال جهان
    • کشتی و وزنه‌برداری
    • توپ و تور
    • رزمی
    • ورزش بانوان
  • چندرسانه‌ای
    • ویدیو
    • عکس
    • اینفوگرافیک
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بامشهد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اجتماعی شهری

معاون استاندار خراسان رضوی: دقت در تصمیمات فنی در کاهش تصادفات امری ضروری است

30 مهر 1404
در شهری, اجتماعی, حوادث
معاون استاندار خراسان رضوی: دقت در تصمیمات فنی در کاهش تصادفات امری ضروری است

به گزارش ایرنا، علیرضا قامتی روز چهارشنبه در نودمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های خراسان رضوی با اشاره به گستردگی محورهای مواصلاتی و سهم بالای این استان در ترددهای جاده‌ای کشور افزود: خراسان رضوی با برخورداری از حدود هشت درصد راه‌های کشور و جمعیتی معادل هشت درصد جمعیت ایران، سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر و مسافر از سایر نقاط کشور است و به‌طور میانگین حدود ۱۱ درصد جمعیت کشور در طول سال در محورهای استان تردد می‌کنند.

وی اظهار کرد: ایمنی تردد این حجم از جمعیت به صورت مستقیم وابسته به تصمیماتی است که در چنین نشست‌هایی اتخاذ می‌شود از اینرو اگر تنها یک درصد از آمار تلفات جاده‌ای کاهش یابد، در واقع جان چند انسان نجات پیدا می‌کند و همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت تصمیم‌گیری‌های دقیق و علمی در این کمیسیون است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در ایام اربعین امسال شاهد کاهش ۸۰ درصدی تلفات جاده‌ای بودیم، نتیجه برنامه‌ریزی و هم‌افزایی دستگاه‌ها کاملا ملموس بود؛ کمیته فنی باید با دقت بیشتری به مسائل بپردازد و راهکارهای مبتنی بر دانش روز ارائه دهد. امروزه با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی و ظرفیت نخبگان علمی و دانشگاهی استان می‌توان تصمیمات مؤثرتری اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: امسال از نظر شرایط امنیتی و سیاسی کشور، سالی متفاوت بوده است در برخی مقاطع تصمیمات ملی و ابلاغیه‌هایی صادر شد که توقف موقت برخی اقدامات بازدارنده را به‌دنبال داشت. این تصمیمات در اختیار دستگاه‌های اجرایی نبود اما لازم‌الاجرا بوده و در جای خود ارزش و ضرورت داشت. ️

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: با این حال باید از ابزارهای فرهنگی مانند ارسال پیامک‌های تذکر و هشدار برای فرهنگ‌سازی استفاده کنیم زیرا این اقدامات هرچند ساده، اثر بازدارنده قابل‌توجهی دارند.

️قامتی تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی و نظارتی را از اقدامات ارزشمند استان دانست و بیان کرد: این اقدامات باید تداوم یابد تا بتوانیم به نتایج پایدار در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای دست یابیم. ️

معاون استاندار خراسان رضوی: دقت در تصمیمات فنی در کاهش تصادفات امری ضروری است

عملیات تعریض سه خطه در محور گلبهار – مشهد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته دارد که حدود هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی و فرعی تشکیل می‌دهد، امسال برنامه‌ریزی شده است که بیش از ۶۵۰ کیلومتر از مسیرهای روستایی استان احداث یا روکش شوند که تاکنون حدود ۴۳۰ کیلومتر آن محقق شده است.

جعفر شهامت ابرازر امیدواری کرد ظرف ۲ ماه آینده بتوان با تداوم شرایط کاری مناسب، این هدف‌گذاری کم‌نظیر در حوزه راه‌های روستایی در ۱۲ سال اخیر را تکمیل کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در محورهای شریانی خراسان رضوی گفت: در این حوزه به‌دلیل بار ترافیک سنگین هدف‌گذاری استان حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلومتر است که تاکنون ۳۳۰ کیلومتر لکه‌گیری یا روکش شده است.

وی ادامه داد: در محور گلبهار_مشهد پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله عملیات تعریض سه‌خطه به‌طور کامل انجام شده و از حدود ۱۷ کیلومتر مسیر عملیات در ۱۰ کیلومتر انجام شده و پیمانکار برای تکمیل هفت کیلومتر باقی مانده نیز مشخص شده تا جریان ترافیک یکنواخت‌تر و ایمن‌تر شود. ️

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم‌زمان اصلاح هفت نقطه پرحادثه در محور گلبهار و نیز تعریض جاده سرخس به‌عنوان یکی از مسیرهای ترانزیتی مهم استان در حال اجراست. تاکنون ۶ کیلومتر از محور سرخس زیر بار ترافیک رفته و تا کمتر از ۴۰ روز آینده به ۱۰ کیلومتر افزایش می‌یابد و پیمانکار قطعه میانی پنج‌ کیلومتری نیز کار خود را آغاز کرده است.

شهامت اضافه کرد: ادامه محور سرخس به طول ۴۵ کیلومتر نیز توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد و تکمیل آن تحول بزرگی در ایمنی مسیر ایجاد می‌کند. ️

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از تصویب طرح ایمنی تقاطع انتهای آزادراه مشهد–باغچه خبر داد و گفت: این طرح در کمیسیون ایمنی و شورای ترافیک استان تصویب و تقسیم کار میان اداره‌کل راهداری، شهرداری و شرکت آزادراه مشهد _باغچه انجام شده است. آماده‌سازی اسناد مناقصه و جمع‌آوری گیت‌ها در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی آن از ابتدای سال آینده آغاز شود. ️

وی اظهار کرد: در سطح خراسان رضوی حدود ۳۰ کارگاه فعال راهسازی در مسیرهای شریانی و بخشی در راه‌های روستایی مشغول کارند، با وجود محدودیت اعتبارات تلاش می‌کنیم تا زمانی که شرایط جوی اجازه دهد، فعالیت این کارگاه‌ها ادامه یابد. ️

شهامت اضافه کرد: در نیمه نخست امسال با وجود گستردگی شبکه راه‌ها، شاهد کاهش حدود یک درصدی تلفات جاده‌ای بودیم. همچنین در دهه پایانی ماه صفر میزان کاهش تلفات به بیش از ۸۰ درصد رسید که نشان از تأثیر مثبت طرح‌های ویژه ایمنی دارد. ️

معاون استاندار خراسان رضوی: دقت در تصمیمات فنی در کاهش تصادفات امری ضروری است

کاهش ۹ درصدی تصادفات در خراسان رضوی

رئیس پلیس‌ راه خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تصادفات نیمه نخست امسال گفت: در این مدت آمار تصادف در استان ۹ درصد کاهش داشته و تصادفات جرحی نیز با کاهش ۱۲ درصدی همراه بوده است. در مقابل تصادفات خسارتی افزایشی شده و آمار مجروحان ۱۰ درصد و متوفیان نیز یک درصد کاهش یافته است. ️

سرهنگ حسین میش‌مست افزود: بیشترین افزایش جان‌باختگان در محور مشهد–سرخس ثبت شده است. محورهای غربی استان با وجود حجم زیاد تصادفات در حوزه ۲ پاسگاه مهم نیشابور و سبزوار روند کاهشی داشته‌اند.

رئیس پلیس‌ استان خراسان رضوی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در بهسازی محورهای جاده‌ای از جمله افزایش عرض مسیر، اصلاح شانه‌ها و اجرای روکش آسفالت، تاثیر مستقیم در کاهش حوادث دارد و باید در این بخش تمرکز بیشتری صورت گیرد. ️

میش‌مست درباره زمان وقوع تصادفات نیز بیان کرد: بیشترین زمان وقوع حوادث رانندگی در استان از ساعت ۱۴ تا ۲۰ است. علت اصلی تصادفات نیز عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز است. بیشترین وسایل درگیر، خودروهای سواری و پس از آن موتورسیکلت‌ها هستند و نوع غالب تصادفات واژگونی است.

در این نشست موضوعاتی از جمله بررسی مصوبات جلسه پیشین، گزارش بانک جامع تصادفات سه‌ساله استان و بررسی وضعیت تخلفات اضافه‌تناژ در محورهای خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت. ️

اشتراک‌گذاریارسالتوئیتاشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات کشوری جودو شد
  • ماجرای خطای قطارشهری در مشهد و مسافرانی که در میانه راه پیاده شدند
  • آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی: گران‌فروشان ستون پنجم دشمن در بازار داخلی هستند
  • رهبری خطای محاسباتی دشمن را به نقطه ضعف مرگبارش بدل ساخت
  • حرم امام رضا(ع) بزرگ‌ترین مجموعه هنری جهان اسلام است
بامشهد

بامشهد - Copyright ©2024

Navigate Site

  • درباره
  • تبلیغات
  • حریم خصوصی
  • تماس

Follow Us

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه نخست
  • مشهد
  • سیاسی
    • امام و رهبری
    • دولت
    • مجلس
    • دفاعی و امنیتی
    • سیاست خارجی
    • مقاومت
  • فرهنگی
    • تاریخ
    • سینما و تئاتر
    • دین و اندیشه
    • ایثار و شهادت
    • رادیو و تلویزیون
    • هنر و ادبیات
    • رسانه و فضای مجازی
    • گردشگری
  • اجتماعی
    • شهری
    • خانواده
    • پزشکی و سلامت
    • آموزش و پرورش
    • محیط زیست
    • حوادث
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • خودرو و مسکن
    • صنعت و انرژی
    • بازار
    • بانک، بورس و بیمه
  • علم و فناوری
    • دانش بنیان
    • هوش مصنوعی
    • پلتفرم
    • فضا و نجوم
  • ورزش
    • فوتبال ایران
    • فوتبال جهان
    • کشتی و وزنه‌برداری
    • توپ و تور
    • رزمی
    • ورزش بانوان
  • چندرسانه‌ای
    • ویدیو
    • عکس
    • اینفوگرافیک

بامشهد - Copyright ©2024