به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مصطفی اسدی در جمع خبرنگاران بر عزم جدی این اداره کل برای فراگیر کردن چتر آموزش بر سر تمامی دانشآموزان، به ویژه دانش آموزان روستایی و کودکان با نیازهای ویژه اظهار کرد: این رویکرد افق روشنی برای عدالت آموزشی در استان ترسیم میکند.
وی با اشاره به نقش حیاتی تمام دستگاهها در رفع موانع تحصیل افراد با نیازهای ویژه، خواستار همکاری بیش از پیش سازمان بهزیستی و اداره آموزش و پرورش استثنایی استان شد و این همافزایی را کلید حل چالشهای پیش روی دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، با قدردانی از زحمات بیدریغ 2600 همکار فرهنگی در مدارس استثنایی استان، به سختی و ارزشمندی کار این معلمان فداکار اشاره کرد و همچنین به چالشهای توسعه فضاهای آموزشی برای این قشر از دانشآموزان پرداخت و عنوان کرد: افزایش 6 مدرسه شبانهروزی موجود برای دانشآموزان با نیازهای ویژه، کاری بسیار دشوار است که نیازمند حمایتهای همهجانبه است.
اسدی به اهمیت سنجش به موقع دانشآموزان ورودی به کلاس اول ابتدایی اشاره کرد و بر لزوم تسریع در فرآیند سنجش و ثبتنام این دانشآموزان برای آغاز به موقع سال تحصیلی تأکید کرد.
وی اذعان داشت : تمهیدات لازم برای تحصیل همه کودکان استان فراهم شده است و هیچ کودکی نباید از تحصیل باز بماند.
تفاهمنامه 12 هنرستان جدید امضا شد
اسدی در آیین انعقاد تفاهمنامه شرکای مهارتی با بیان این مطلب که تفاهمنامه آغاز به کار نه هنرستان جوار صنعت و سه هنرستان وابسته به دستگاههای دولتی امضا شد عنوان کرد: تربیت نیروی انسانی توانمند و کارآمد مسئولیت همه دستگاههاست.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما باید مسیر درستی به دانشآموزان نشان بدهیم؛ اگر سنگ بنای این مدارس را درست بگذاریم دانشآموز مستعد علمی ما نیز به هنرستان خواهد آمد.
وی ادامه داد: باید انتخاب هنرستان به عنوان یک حسن تلقی شود. بسیاری از نخبگانی که شرکتهای دانشبنیان را تأسیس کردند، اگر آموزش مهارتی نیز دیده بودند حتما در کار خود موفقتر میشدند.
اسدی گفت: برخی امکانات ما در هنرستانها قدیمی است و ما باید با کمک سایر دستگاههای دولتی و بخش خصوصی هنرستانها را با بهترین امکانات تجهیز کنیم؛ باید دانشآموزان را بهگونهای تربیت کنیم، که برای کشور خودمان کار کنند.